سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندی که از دانشش استفاده می شود، از هزار عابد بهتر است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 87 مرداد 19 , ساعت 4:58 عصر

حضرت علی (ع) می فرمایند: « بر تو باد به اندیشیدن، زیرا که آن، هدایت از گمراهی و اصلاح کننده اعمال(از تباهی) است.»

 

هر انسانی در مغز خود دارای گنج های پر قیمت و گرانبهایی است که به وسیله ی فکر و اندیشه می تواند آنها را به دست آورد و از این گنجینه پر ارزش استفاده نماید.

برای ببه دست آوردن گنجینه های واقعی، باید در افکار و اندیشه های خویش غوطه ور شد.همانگونه که تمرینات جسمی ورزش بدن است و جسم انسان را پرورش می دهد، فکر و اندیشه مثبت، روح و روان را تقویت نموده و پرورش می دهد.زیرا تفکر یک نوع آموزش به ضمیر ناخودآگاه است.به وسیله ی تفکر، حالات باطنی تقویت می شود و قدرت های روحی انسان آشکار می شود.زیرا فکر پرورش دهنده و تکامل بخش روح است.

 

لا عِلمَ کَالتَّفَکَّرِ (هیچ علمی همانند تفکر نیست)(1)

 

در فکر ، نیروی جاذبه ای وجود دارد که شخص متفکر را با مساله ای که درباره آن می اندیشد، پیوند می زند و میان آنها ارتباط برقرار می کند.وجود این نیرو یکی از راز های مهم اهمیت فکر و اندیشه است.

در واقع تمام اعمال و رفتار و واکنش ما نسبت به مسائل مختلف و استعداد ها و توانایی های ما و ... تحت تاثیر و وابسته به تفکرات و طرز فکر ما می باشد. بنابراین باید سعی کنیم که تمام ذهن خودمان را از تفکرات مثبت پر کنیم تا در سرنوشت و نوع زندگی مان تاثیر مثبت و چشمگیری داشته باشد.

از فوائد دیگر تفکر سالم، افزایش ایمان و یقین انسان، می باشد. زیرا با تفکر در عالم هستی و مشاهده آثار و آیات روشن خلقت انسان پی به وجود آفریننده ی توانا می برد و با گشف اسرار هستی، صفات و ویژگی های خالق خود را بهتر درک می کند و تحولی عظیم در او به وجود می آید.

 

از کتاب تکنیک های طلایی/سید محسن مرتضوی

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ