سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون خبر کشته شدن محمد پسر ابو بکر بدو رسید فرمود : ] اندوه ما بدو همچند شادمانى آنهاست ، جز که از آنان دشمنى کاست و از کنار ما دوستى برخاست . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 86 آبان 29 , ساعت 8:1 عصر

کدامیک از عقایدمان را باید دور بیندازیم؟

هر اعتقادی که ما را فقیر و بیچاره نگه می دارد باید دور انداخته شود.

اگر باورها و اعتقادات شما کمکی به شما نمی کند آنها را کنار بگذارید. اعتراف به اشتباه بودن باورها کافی نیست. وجود این باورها مایه ی دردورنج است.برای شروع کار نسبت به باورهایی که در آنها از لفظ "باید" استفاده می شود هشیار باشید:

مردم باید محبتها را پاسخ دهند.

مردم باید مرا ستایش کنند! اگر کار خوبی از من سر می زند خانواده ام باید از من قدردانی کنند.

مردم باید ملاحظه ی بیشتری داشته باشند!

مردم باید حق شناس باشند!

شاید به نظر برسد که این فهرست"بایدها" یکسری توقعات منطقی هستند. اما اگر این باورها را نداشته باشیم چه میشود؟ اگر مردم مطابق توقعات ما رفتار نکنند چه اتفاقی می افتد؟ وقتی این باید ها را برای دیگران قائل میشویم ولی آنها اعتنایی به توقعات ما نمی کنند احساس می کنیم که مورد بی احترامی و ناسپاسی قرار گرفته ایم اما وقتی که این"بایدها" را فراموش می کنیم صرف نظر از نوع رفتارهای دیگران می توانیم همیشه شادوخوشبخت زندگی کنیم.

اعتقاد به بایدها هیچ کمکی به ما نمی کند زیرا دنیای واقعیتها، "باید" را نمی شناسد. باید و نبایدی وجود ندارد. همه چیز، همین هست که هست. وقتی از واقعیت انتقاد می کنیم همیشه بازنده می شویم.

 

منبع: کتاب آخرین راز شاد زیستن/ نوشته: اندرو متیوس


جمعه 86 آبان 25 , ساعت 9:52 صبح

خـــود را بــاور کـنــیــد

همه روانشناسان می گویند که ما باید به خود ایمان بیاوریم و این کاملا منطقی است. اما قبل از انکه به خود ایمان بیاوریم باید حرفهای خود را باور کنیم.
وقتی صحبت از قول و تعهد به میان میاید بسیاری از انسان ها ضعیف و بی اراده می شوند. می گویند که فلان کار را انجام خواهند داد ولی نمی دهند. قول می دهند که کمکتان کنند اما به ماهیگیری می روند. تعهد می کنند که قرضهایشان را بپردازند اما سر از خارج در می آورند و آن وقت تعجب می کنند که چرا زندگی شان کارآیی لازم ندارد.

فقط تعهداتی را بپذیرید که از عهده انجام آن ها بر می آیید. اگر لازم است کمتر قول بدهید و کمتر تعهد کنید اما اگر چنین کردید به تعهدات خود پایبند بمانید. بتدریج قول شما، قانونتان خواهد شد و آن وقت است که واقعا به خود ایمان خواهید آورد.

از کتاب: آخرین راز شاد زیستن

 


یکشنبه 86 آبان 20 , ساعت 9:39 عصر

 

به دیگرن هرگز بدترین خود را مبخش،
در این صورت هرگز به بهترین ها نخواهی رسید.


سه شنبه 86 آبان 15 , ساعت 10:52 صبح


بسیاری از مردم نمی دانند که چه می خواهند
و تازه غمگین و افسرده اند که چرا آن چیزی را که خود نمی دانند چیست، بدست نیاورده اند.
اگر دقیقا نمی دانید که چه می خواهید نزدیکترین نقطه به آن هدف را بیابید و حرکت را از آنجا آغاز کنید.


جمعه 86 آبان 11 , ساعت 6:24 عصر



هرچه شما بهتر می شوید، بازی هم بزرگتر می شود

وقتی در یک بازی کوچک پیروز می شویم نوبت به بازی بزرگتر و بازی های بزرگتر می رسد.مدرسه را از کلاس اول آغاز می کنیم بعد به کلاس دوم می رویم و……

سیستم موثر و مفیدی است و اصل، این است:" هرچه شما بهتر می شوید بازی هم بزرگتر می شود." اما افسوس که این قانون را نیز در میانه راه گم می کنیم.مثلا فرانک برای بازپرداخت اقساط ماشینش به زحمت افتاده است. پس انداز او از بیست سال کار مداوم، دقیقا هشتادوهفت سنت است و او می گوید:" اگر یک میلیون دلار داشتم می دانستم که چگونه از آن مراقبت کنم!" اشتباه است! ماموریت اول تو این است که پس انداز کردن ده دلار را یادبگیری. بعد نوبت صدها و هزارها می رسد…… و به همین ترتیب باید به جلو بروی تا به میلیون برسی.

جیم، مدیر یک دفتر کوچک است او تنها یک کارمند دارد و نزدیک است که او را هم اخراج کند! جیم می گوید:" اگر نتوانی با یک تیم دو نفره راه به جایی ببری با یک گروه دوازده نفری هم موفق نخواهی شد.

زندگی، یک پیشرفت تدریجی است. سوالی که همیشه مطرح است این است:" با آن چیزی که در اختیار داری،چه می کنی؟" و تا وقتی جواب این باشد که کار زیادی نمی کنم، امیدی به بهبود نمی رود.

خلاصه کلام

جهان به تلاش پا می دهد، نه به بهانه.

ادامه دارد………..

 

منبع: کتاب آخرین راز شاد زیستن / نوشته اندرو متیوس

 

پینوشت:
سلام. حتما بازم قسمت های خوب کتاب رو براتون می زارم.

راستی اگر دوست دارید در مورد موضوع خاصی مقاله روانشناسی بزارم تو وبلاگم در قسمت نظرات بهم بگین. ممنون. تا بعد……

 

 

 


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ