سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در صفت دنیا فرمود : ] مى‏فریبد و زیان مى‏رساند و مى‏گذرد . خدا دنیا را پاداشى نپسندید براى دوستانش و نه کیفرى براى دشمنانش . مردم دنیا چون کاروانند ، تا بار فکنند کاروانسالارشان بانگ بر آنان زند تا بار بندند و برانند . [نهج البلاغه]
 
جمعه 87 اردیبهشت 27 , ساعت 12:1 عصر

سلام دوستان.مطلبی را در کتابی خواندم که در آن سفارش به این کرده بود که فریب نخورید و سرنخ هایی را معرفی کرده تا ما بتوانیم تشخیص دهیم شخص مقابل در حال دروغ گفتن است.پیشنهاد می کنم حتما این مطلب رو بخونید..

 

این مطلب در چندین قسمت در وبلاگ قرار خواهد گرفت..

 

                                  قسمت اول(زبان بدن)

حرکات انگشتان، دست ها و پاهای ما اطلاعات جالب توجهی در مورد احساسات حقیقی مان بروز می دهند.اکثر مردم مطلع نیستند که بدن ایشان با زبان مخصوص به خود صحبت می کند و همچنان که ایشان سعی دارند با سخنانشان شما را بفریبند، همیشه حقیقت با زبان بی زبانی سخن می گوید.

 

سرنخ 1

زبان چشم

 

یکی از نشانه های بارز دروغ گویی دزدیده نگاه کردن و یا عدم نگاه کردن مستقیم در چشمان طرف مقابل می باشد.فردی که به شما دروغ می گوید سعی می کند تا به هر طریق ممکن از نگاه کردن به چشمان شما اجتناب ورزد زیرا به طور ناخودآگاه احساس می کند شما قادرید از چشمان وی به نیت باطنی او پی ببرید.و به دلیل احساس گناه و شرمساری تمایل ندارد که به چشمان شما نگاه کند.در عوض او چشم به زمین می دوزد یا چشمهایش را به این سو و آن سو می گرداند.برعکس، زمانی که حقیقت را می گوییم یا در مظان اتهامی ناروا قرار می گیریم تمایل داریم که تمامی حواس خود را بر روی طرف مقابل متمرکز نماییم.برای این منظور، چشم در چشمان فردی که به ما تهمت وارد کرده، می دوزیم و گویا می خواهیم به او بفهمانیم«تا زمانی که چیزی روشن نشده، تو هیچ جا نخواهی رفت!»

 

بقیه سرنخ ها در مطالب بعدی......

لیست کل یادداشت های این وبلاگ