سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند چون از صفّین به کوفه بازگشت به شبامیان گذشت و آواز گریه زنان را بر کشتگان صفین شنود . حرب پسر شرحبیل شبامى که از مهتران مردم خود بود به سوى حضرتش آمد . امام فرمود : ] چنانکه مى‏شنوم زنان شما بر شما دست یافته‏اند چرا آنان را از افغان باز نمى‏دارید ؟ [ حرب پیاده به راه افتاد و امام سواره بود ، او را فرمود : ] بازگرد که پیاده رفتن چون تویى با چون من موجب فریفته شدن والى است و خوارى مؤمن . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 87 فروردین 25 , ساعت 7:11 عصر

book art

وضعیت لحظه ای مطلوب می شود

که انسان با آن از سر سازگاری درآید.

 

مادامی که از رویدادی خشمگین یا آزرده اید ، نمی توانید وجوه مثبت آن را ببینید.از این رو، چه بسا با مقاومتی غیر لازم ، خود را بفرسایید.حال آنکه شاید رویداد از ابتدای امر در جهت منافعتان بوده است. گاه حتی بخت مساعد به سیمایی عجیب یا نامساعد جلوه گر می شود.

 رویداد فقط رویداد است. واکنش خودتان نسبت به آن ، تعیین کننده ثمره نهایی آن در زندگیتان است.هرگاه پیشآمدی رخ می دهد، از آنجا که گذشته را نمی توان عوض کرد، تنها چیزی که به جا می ماند، شیوه  پاسخ گویی تان نسبت به آن رویداد است. پس چرا به شیوه ای پاسخ نگویید؟ به این شیوه که گویی رویداد در جهت منافعتان بوده است؟

 به این ترتیب، بی درنگ خواهید توانست درباره آن احساسی نیکو داشته باشید. و با عمل بر طبق احساسهایتان، کمک خواهید کرد تا ثمره آن رویداد نیکو گردد. هرکس این مضمون را دریابد و بر طبق آن عمل کند، به رفیع ترین اوج های کامرانی صعود خواهد کرد: به گونه ای که گویی بر بالهای شش اژدها پرواز می کند.

حکمت کهن/وو وی

 

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ