سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با همه دل، خدا را دوست بدارید . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 86 بهمن 2 , ساعت 1:0 عصر

 درست مطالعه کردن یکی از مهم ترین ابزار پیشرفت انسان است. آیا تا به حال به شیوه ی مطالعه تان دقت کرده اید؟ آیا می دانید بهترین زمان و بهترین مکان برای مطالعه چیست؟ چگونه می توانید بهترین بازده را از مطالعه خود داشته باشید؟برای یک مطالعه خوب و کسب نتایج عالی انجام سه کار زیر لازم است:

1- هدفمندبودن: تیری که بدون هدف رها شود به نتیجه نخواهد نشست.قبل از شروع مطالعه هدف خود را تعیین کنید. زیرا وقتی که هدف شما مشخص است، آمادگی بیشتری برای خواندن و یادگیری خواهید داشت و داشتن هدف به شما کمک می کند تا در حین مطالعه دقت بیشتری داشته باشید.مثلا به خود بگویید که من باید تا پایان ماه در درس ریاضی تا فلان جا پیش بروم.

2-برنامه ریزی:با یک برنامه ریزی درسی درست، نظم خاصی به روند یادگیری خود می دهید و می توانید بهترین زمان را برای درس خواندن تان انتخاب کنید.داشتن نظم مطالعاتی به شما کمک می کند که در زمان مشخص ذهن تان آماده ورود مطالب باشد.

3- مکان و زمان مطالعه:مکان و زمان مطالعه، دو عامل بسیار مهم در یادگیری هرچه بهتر شما هستند.مکان مطالعه باید آرام بوده و دارای نور مناسب باشد.زمان مطالعه با توجه به هر فرد تعیین می شود ولی با توجه به اینکه حافظه در هنگام صبح فعال تر می شود بهتر است درسهای مهم خود را صبح بخوانید و اگر به مدرسه می روید، پس از بازگشت از مدرسه و کمی استراحت کردن مطالعه را از درس های مهم خود شروع کنید.

منبع: مجله موفقیت


لیست کل یادداشت های این وبلاگ