سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که دانشمندی می میرد، چنان شکافی در اسلام پدید می آید که جزجانشینش آن را پر نسازد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 86 دی 18 , ساعت 12:36 عصر

دوستی با کودکان


تحقیقات جدید نشان داده است پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ی هر دختری،
نشان از پدری بزرگ دارد.

.
.
.
بقیه در ادامه مطلب ( لینک پایین)

این تحقیقات همچنین نشان داده که روابط خوب امروز پدر با دختر، ضامن پیشرفت‌های دختر در آینده است؛ برعکس اگر روابط پدر با دختر سطحی باشد، می‌تواند نتایج معکوسی داشته باشد و دختر را در زندگی با شکست روبه‌رو سازد.

 

نتیجه تحقیقات نشان داده بیشتر دخترانی که از نبوغ فکری بهره می‌برند و در زندگی خود پیشرفت‌های قابل توجهی دارند، فرزند پدرانی تحصیل‌کرده هستند.

 

به نوشته نشریه اینترنتی آرام، با وجود تفاوت‌های آشکاری که میان دو جنس مؤنث و مذکر وجود دارد اما در این تحقیقات ثابت شده همه ی دخترها به پدرشان افتخار می‌کنند و آرزو دارند شریک زندگی‌شان شباهت ظاهری و اخلاقی‌ به پدرشان داشته باشد.

 

روان‌شناسان معاصر تاثیر رفتار پدر بر دختر را امری طبیعی می‌دانند و معتقدند این امر بازتابی از برخورد مهربانانه پدر با دخترش از زمان کودکی است که غالبا با محبت شدید و ناز کردن دختر همراه است.

 

پدری که در نوجوانی و جوانی فرزندش نیز همچنان با نگرانی و دقت تمام در پی رفع خطراتی است که می‌تواند دخترش را تهدید کند، برای دختر به یک نماد تبدیل می‌شود تا در آرزوی شریکی در زندگی باشد که خصوصیات پدر را یدک بکشد و بتواند با خطرهایی که می‌تواند تهدیدی برای او در جامعه باشد، مقابله کند.

 

برخی روان‌شناسان نیز معتقدند پیشرفت دختر همیشه مدیون روابط نیکوی پدر با او نیست بلکه گاه زاییده کشف نبوغ فکری دختر از طرف پدر است؛ در نتیجه، پدر تمام تلاش خود را برای پرورش نبوغ فرزندش به‌کار می‌بندد.

 

با توجه به تاثیر پدر در پیشرفت دختر، فقدان پدر ضربه‌ ی روحی بزرگی برای دختر به حساب می‌آید که می‌تواند معادلات زندگی‌اش را به‌هم بریزد و در حقیقت سرنوشت زیبای او را دگرگون و دختر را گوشه‌گیر و منزوی کند؛ ضمن آنکه فقدان پدر می‌تواند سبب تاثیر بر رفتار دختر در برخورد با جنس مخالف شود.

 

نمونه‌های عینی‌ای که می‌توانیم سراغ بگیریم تاییدکننده این ایده است؛ ماری کوری - فیزیک‌دان مشهور که 2 بار در سال‌های1903 و بار دیگر در سال1911 جایزه نوبل را از آن خود کرد - فرزند پدری باهوش بود که استاد ریاضیات بوده است.

بی‌نظیر بوتو - که اولین و جوان‌ترین نخست‌وزیر عصـــر جـدیــد پاکســتان بود- دختر ذوالفقــار علــی‌ بوتو- رئیس‌جمهور اسبق پاکستان- است  که حتی در زندگینامه خود از تاثیرپذیری از پدر بسیار سخن گفته است.

آندریا گاندی، فرزند جواهر لعل نهرو است که نامش در ابعاد روشن تاریخ اخیر هند مشاهده می‌شود.

منبع : همشهری

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ