سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه، حکمت را ثمر می دهد . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 86 دی 15 , ساعت 5:20 عصر

معنای واقعی صبر:

داشتن بردباری و صبر، پیش زمینه پیشرفت در زندگی است. حقیقت جویی و نکات مثبت، به طور اتوماتیک و به یکباره به دست نمی آیند. در این راه صرف وقت و گذراندن مراحل مختلف ضروری است.

زمانی باید عمل کنیم و زمانی منتظر بمانیم. انسان ها اغلب هرکاری را با زور پیش می برند. اما اینگونه حس کمال در ما ایجاد نمی شود.

اگر هر ذره ای از موفقیت مان را با جنگ و برخورد به دست آورده باشیم، این پیروزی پوچ وتوخالی خواهد بود. بهترین نتیجه، بستگی به ما یا یا دانسته هایمان ندارد. بگذاریم هر کس خودش باشد.

ما باید در انجام اعمالمان جدی باشیم، اما نتیجه را به مشیت الهی واگذار کنیم تا کردارمان خلوص و پاکی خود را حفظ کند............(بقیه در ادامه مطلب)

یک باغبان چگونه کار می کند؟ زمین خوب انتخاب می کند و با توجه به فصل، دانه ی مناسب را می کارد. او کارش را دوست دارد و نهایت تلاش خود را انجام می دهد. اما می داند که نتیجه ی کار به طبیعت بستگی دارد.

او باید همیشه مراقب باشد تا به دانه آب کافی بدهد و در مقابل آفات از آن دفاع کند. اما نمی تواند چگونگی مراحل رشد را تحت کنترل خود درآورد. او قادر نیست که در کار طبیعت مداخله کند. زیباترین باغ محصول مشترک باغبان و طبیعت است.

او خود را با قوانین وفق می دهد و درک می کند که زمانی باید گام بردارد و زمانی منتظر باشد. موفقیت حقیقی، همیشه به همکاری با افراد و قوانین بستگی دارد.

ایجاد تعادل و توازن بین افراد، موقعیت ها و مسئولیت هایمان کار مهمی است. اگر باغبان به قوانین احترام نگذارد، محصولاتش از بین خواهد رفت. او باید منتظر بماند تا بهترین فصل برای کاشت فرا رسد. با عدم توجه به این مسئله، هرگونه مراقبتی بی فایده است.

با این وجود، صبر و بردباری، بدون درک موقعیت های مناسب، ما را در موقعیت حقیقی قرار نمی دهد. عدم فعالیت و شکیبایی هم معنا نیستند.

عدم تحرکی که محصول گوشه نشینی و بی علاقگی باشد، پسندیده نیست. ما باید دانه های خود را با عملکردی درست بکاریم و با دقت و مسئولیت خویش آنها را آب دهیم. اما هرگز توقعات نابه جا نداشته باشیم انتظارات نا به جانتیجه ی کارمان را به باد می دهد.

پس بیایید به روند امور احترام بگذاریم. اینگونه شاهد بهترین اتفاق در بهترین زمان خواهیم بود.

منبع: کتاب کشف معنویت



لیست کل یادداشت های این وبلاگ